HTML

SvédCsavar

4 hét története Svédországban, avagy hogyan is élem túl a kiküldetést.

Friss topikok

• Laurana: Ez a második kép ez egyszerűen fantasztikus, gyönyörű!! Tök jó lenne, ha folytatnád a blogot... A... (2008.04.08. 07:08) -1. nap
  • Laurana: A fehér fotel valóban nagyon poén :-D De a második kép az nagyon jo! (2008.04.07. 20:05) Egy pár kép szombatról
  • Gabe: Jó lenne pár fénykép a másik hotelről/szobákról, hogy össze tudjuk hasonlítani. Mondjuk ez tényleg... (2008.03.07. 12:08) 2. nap

Linkblog

Archívum

0. nap

2008.03.05. 21:43 gr_balu

Reggelre megbeszéltük, hogy együtt megyünk enni, de nyilván nem sikerült időre felkelni. A reggelit az épület belső udvarában tálalták a hely szelleméhez méltón svédasztalos rendszerben :)
Volt mindenféle finomság úgyhogy jól bekajáltunk, majd ismét elindultunk várostnézni ezúttal kisebb esőben, de nagyjából ugyanazon az útvonalon mint este. Átmentünk pár hídon majd megnéztük a parlament épületét, a királyi palotát, a nemzeti múzeumot és az operaházat. Persze mindent csak kívülről, mert délre vissza kellett érni a hotelbe, hogy még időben kijelentkezzünk. A város nem igazán nyűgözött le, persze nem láttunk túl sokat belőle. Az épületek klasszicista jellegűek és kb. mindegyik ugyanúgy néz ki. Szépek persze, nem feketék mint Budapesten és nincs büdös az utcákon...
Páran nekiindultunk boltot keresni, mert már kezdtünk megéhezni és még amúgy is volt 2 óra a vonat indulásáig. Elsőre persze nem sikerült megtalálni, úgyhogy tettünk néhány felesleges kört, de végülis meglett és végre szembesülhettünk a svéd árakkal. Kishazánkhoz képest kb. kettővel kell szorozni mindent az alkohol kivételével, mert az annál is drágább és egyszerű boltokban csak 3,5%-ig lehet kapni sört is, tömény pedig egyáltalán nincs. Azért bevállaltunk egy 6-os pakkot az utazáshoz :) meg néhány szendvicset.
Szerencsére az állomás nem volt messze, így gyalogosan közelítettünk a bőröndökkel. Kis nyomozás után kideült, hogy honnan indul a vonatunk. Hogy odajussunk előbb le kellett menni egy szintet majd fel és persze nem volt mozgólépcső és a liftet is csak az élelmesebbek fedezték fel, mi csak akkor mikor már odavonszoltuk magunkat a peronra... Itt már elkezdtünk fázni, de még volt 45 perc indulásig.
Másodosztályon utaztunk, de ez nem látszott meg a kocsibelsőn (kb mint otthon az IC első osztály), viszont kicsit sokalltuk a jegy árát. Az utazás közben ízelítőt kaptunk a svéd emberek habitusáról. Elég csendes népek ezek. Mi persze végig dumáltunk, de ők nem kezdtek el jófejkedni velünk. 2,5 óra alatt végre megérkeztünk végső uticélunkhoz: Karlstadba. Rövid séta a csomagokkal és végre a hotelben találtuk magunkat. Kis ügyintézés után mindenki megkapta a szobaszámát és megbeszéltük, hogy fél óra múlva elmegyünk enni valami táplálót. Ezután jött a sokk: amint beléptem a szobába éreztem, hogy ez nem lesz jó... Rettentően kicsi volt, lehangoló, érdekes szag terjengett benne és ekkor még nem láttam a fürdőt... Természetesen az is parádés volt... ráadásul több kollegám szobája egy 60-as években forgatott scifi-ben látható űrközpontra nézett... Szerencsére a többiek is úgy gondolták, hogy 4-6 hétig itt nem fogunk lakni, úgyhogy egyből elkezdődött az ügyintézés... A szobákat az a cég foglalta, ahova jöttünk dolgozni...
A sokk után elindultunk keresni valami pizzériát, ami nem volt egyszerű, mert vagy elég drága volt vagy nem volt nyitva... Hiába mégis vasárnap este volt. Azért sikerült 1 óra séta után felhajtani egy helyet ahol elfogyasztottunk egy adag kebabot. A séta alatt a város érdemi részeit bejártuk, szóval nem egy nagy hely, kb. mint Veszprém. Az utcán embereket se nagyon láttunk...
A hotelbe visszatérve próbáltam netezni kicsit, de meglehetősen lassú volt és amúgy se tetszett az egész, ami körülvett, ráadásul másnap meló...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.